|
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
|
|
První dva roky začínajícího učitele mateřské školy
Fukalová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: První dva roky začínajícího učitele AUTOR: Iveta Fukalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, PhD. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá uváděním začínajících učitelů do praxe v prostředí mateřských škol. Vychází z požadavků na začínajícího učitele, uvádějícího učitele a ředitele školy, jejich společné cíle a způsoby spolupráce. Popisuje kompetence obou rolí učitelů, podmínky pro adaptaci v novém prostředí, způsob komunikace a sociální role v kolektivu pracovníků mateřské školy. Zaměřuje se na různou míru péče věnovanou začátečníkům, mnohdy nedostačující a demotivující, na pozitivní přístup ředitele a zvolení vhodného uvádějícího učitele. V praktické části prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřené na představy začínajících učitelů, zpětnou vazbu již vyučujících pedagogů a pohled ředitelů škol na danou problematiku. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, adaptace, komunikace, pracovní podmínky, zpětná vazba
|
|
Učebnice matematiky na druhém stupni základní školy z pohledu začínajícího učitele
JELÍNEK, Jan
Cílem této diplomové práce je nalezení rozdílů mezi učebnicemi a zkoumání jejich fungování v reálné výuce. Takový výzkum poskytne zpětnou vazbu o tom, zda se ve výuce učebnice vůbec využívají, a pokud ano, jakým způsobem a s jakým úspěchem a to z pohledu začínajícího učitele matematiky, který stojí před problémem, jakou učebnici zvolit pro svou práci v hodinách matematiky se žáky. Dalším cílem diplomové práce je seznámení s nabídkou různých učebnic matematiky pro 2. stupeň základní školy a realizování výzkumu, který by pomohl porovnat dané učebnice, zejména učebnice nakladatelství Prometheus, Fraus a H-mat. Poté budou výsledky výzkumu využity při zpracování přípravy začínajícího učitele.
|
|
Pedagogická praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole
Novotná, Kateřina ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce, která nese název Pedagogické praxe a její role v rozvoji studentů učitelství v primární škole se zabývá problematikou pedagogických praxí na vysokých školách. Zároveň zjišťuje, do jaké míry jsou studenti učitelství na konkrétních pedagogických fakultách připravováni do praxe a jak studenti i začínající učitelé prvního stupně vnímají tuto problematiku. Teoretická část je zaměřena na vývoj pedagogických praxí a její provázanost ve vzdělávání budoucích učitelů. Předmětem šetření bylo také porovnání jednotlivých pedagogických fakult z hlediska časové dotace. Obsahem praktické části je kvalitativní šetření, které vychází z dotazníkové metody a rozhovoru. První výzkumné šetření zjišťuje a porovnává pohledy a zkušenosti studentů pedagogických fakult s pedagogickými praxemi. Druhé šetření se zaměřilo na začínající učitele prvního stupně, u kterých jsem metodou rozhovorů zjišťovala, jak zpětně nahlížejí a hodnotí pedagogickou praxi na fakultách. KLÍČOVÁ SLOVA Pedagogická praxe, student učitelství, 1. stupeň základní školy, fakultní školy, fakultní učitel, vysokoškolský učitel, začínající učitel
|
|
První dva roky začínajícího učitele mateřské školy
Fukalová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: První dva roky začínajícího učitele AUTOR: Iveta Fukalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, PhD. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá uváděním začínajících učitelů do praxe v prostředí mateřských škol. Vychází z požadavků na začínajícího učitele, uvádějícího učitele a ředitele školy, jejich společné cíle a způsoby spolupráce. Popisuje kompetence obou rolí učitelů, podmínky pro adaptaci v novém prostředí, způsob komunikace a sociální role v kolektivu pracovníků mateřské školy. Zaměřuje se na různou míru péče věnovanou začátečníkům, mnohdy nedostačující a demotivující, na pozitivní přístup ředitele a zvolení vhodného uvádějícího učitele. V praktické části prezentuje výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřené na představy začínajících učitelů, zpětnou vazbu již vyučujících pedagogů a pohled ředitelů škol na danou problematiku. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, adaptace, komunikace, pracovní podmínky, zpětná vazba
|